Dôvod je jednoduchý, aj keď krásne skrášlený. Prvý je, že trať je v zlom stave, OK, beriem, trať je v zlom stave, tak čo treba spraviť? No predsa ju opraviť, nie sú peniaze, aj to beriem, predsa sa dá rekonštrukciu trate robiť postupne...
Ale na Slovensku a hlavne v hlavnom meste Slovenskej republiky to tak nefunguje, nie sú peniaze, tak trať nebudeme prerábať a počkáme pokiaľ sa hlavná stanica celá nepodrobí rekonštrukcii (rekonštrukcia už prebieha 10 rokov, zatiaľ pribudli na steny akurát tak plagáty s hokejom, hotspot a nástupište). Otázka je skôr taká, že kedy Bratislava bude mať peniaze na rekonštrukciu hlavnej stanice, keď do teraz ich nemala a navyše svitá na ďaľšiu krízu. Z môjho pohľadu to vidím asi tak, že prvé električky na hlavnú stanicu v Bratislave docestujú v podzemnej dráhe vtedy, keď už v západných krajinách sa bude lietať podobne ako vo filme piaty element.
OK nie sú peniaze na preferovanú dopravu pre turistov a prisťahovalcov električkami, tak ako bude vyzerať náhradná doprava, bude niečo posilnené..? Pretože električkami na stanicu a zo stanice chodilo veľmi veľa ľudí. Tu máme krásne vyjadrenie dopravného podniku, je to až na zasmiatie:
"Upozorňujeme cestujúcich, že náhradná doprava pri ceste na Hlavnú stanicu bude riešená výlučne existujúcimi linkami bez ich posilnenia, a to vrátane už teraz preplnenej linky 93.Odporúčame preto pri ceste na vlakovú dopravu využiť aj iné dostupné železničné stanice. Zároveň upozorňujeme cestujúcich z inštitúcií, škôl a obytných domov v okolí ulíc Starohorská a Imricha Karvaša, že náhradná doprava v tomto úseku nebude zabezpečená vôbec. Náhradné spojenia MHD budú možné iba s prestupom na Račianskom mýte (z linky 5 na linky 61, 74, 201) alebo v uzle Karpatská/Šancová (z linky 203 na linky 61, 74, 201, 210)."
Čo viac k tomuto povedať..? Myslím, že to hovorí samo za seba..
Ja to ešte nejako prekusnem, že zo stanice musím teraz chodiť pešo nabalený, pretože dostať sa trolejbusom k medickej záhrade zo stanice je na dlhší čas ako ísť pešo, ale čo na to povedia dôchodci a ľudia, ktoré tieto električky používali každý deň...
Odpeveď je jasná... NA SLOVENSKU JE TO TAK...